Wędzona makrela raz w tygodniu

Wędzona makrela raz w tygodniu

Ryby zaleca się jeść przynajmniej raz w tygodniu. Zwiększenie ich spożycia do 2-3 porcji w tygodniu przynosi dalsze korzyści zdrowotne.

Spożywanie ryb realnie wpływa na poprawę naszego zdrowia i urody.

Wędzona makrela jest dobrym źródłem białka i zdrowych tłuszczów, m.in. kwasów omega-3. Dostarcza też pewną ilość potasu, żelaza, witaminy E oraz niektórych witamin z grupy BWarto podkreślić,  mimo wysokiej zawartości tłuszczów ogółem (ok. 15 g w 100 g produktu) dostarcza ona w głównej mierze zdrowych kwasów tłuszczowych jedno i wielonienasyconych.

Makrela wędzona to jedna z najchętniej kupowanych rybek w naszym sklepie:) 

Zapraszamy do zakupów: https://maslana-ryba.pl/wedzone-na-goraco/28-makrela-wedzona-250-350g.html

Makrela należy do tłustych ryb morskich, co sprawia, że jest bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Ponadto jest świetnym źródłem łatwo przyswajalnego białka, a także selenu, fosforu, potasu, magnezu i witamin A, D i z grupy B. Jeśli zdecydujemy się na kupno makreli wybierajmy makrelę atlantycką o niewielkich rozmiarach. Większe ryby kumulują więcej rtęci.

Przepis na wędzoną makrelę przesłany przez Panią Celinkę - naszą klientkę:

  • 1 duża wędzona makrela kupiona na maslana-ryba.pl
  • 2 średnie ogórki konserwowe - 100 g
  • łyżeczka musztardy
  • 4 jajka ugotowane na twardo - 215 g
  • kawałek czerwonej cebuli - 30 g
  • 2 łyżki majonezu
  • garść siekanego szczypiorku
  • szczypta pieprzu

Smacznego! :) 

Wyższa inteligencja, dobry sen i większa zdolność koncentracji – a to wszystko znajdziesz na swoim… talerzu. Brzmi niewiarygodnie? Nie od dziś wiadomo, że dieta ma znaczący wpływ na funkcjonowanie organizmu. Dotyczy to również ryb, co potwierdzają naukowcy z Uniwersytetu Pensylwanii – dzieci, które spożywają je raz w tygodniu, osiągają nawet o 4 punkty więcej w testach na inteligencję i mają lepszy sen. Dorośli również zyskują dzięki morskim przysmakom.

Komentarze